Sol, sommer og solcreme :)

21. maj 2014

Alder:
18 mdr.

Sol, sommer og solcreme :)

Kære Helen

Endnu engang mange tak for dine altid kompetente råd og vejledning.

Nu melder der sig igen nogle spørgsmål – denne gang i form af nogle lidt mere praktiske ting – nemlig sol, sommer og solcreme :-)

Vi er i den dejlige situation, at vi har bestilt 14 dages ferie til Bulgarien til sommer, og selvom vi gruer lidt for flyveturen/selve rejsen, så glæder vi os rigtig meget til at holder ferie sammen som familie.

Vi har bestilt en ferie, som vi aldrig ville være taget på, hvis ikke det var fordi vi var forældre til en krudtugle på 18 måneder :-) Vi har det sådan, at hvis blot Bertram får en dejlig ferie, så gør vi det også :-)

Men, nu melder der sig lige et par spørgsmål ang. solen:

1. Vi vil selvfølgelig opholde os i skyggen, så meget det overhovedet er muligt, man da det jo er umuligt at undgå solen hele tiden, vil jeg høre dig, om det er en god idé at købe en uv-dragt? I så fald, bør den så have lange ærmer ...

Annonce

... og bukseben, eller blot korte? Eller bør vi investerer i en af hver?

2. Badebleer eller ble-underbukser? Det er alt andet lige lidt mere ”pladsbesparende” i kufferten, at have to par ble-underbukser med, men holder de lige så tæt som badebleerne, hvis han skulle ”bommelumme”? :-)

3. Vi har investeret i (svanemærket) faktor 50 solcreme og solstift.
Den der solstift, den er sjov! Bertram elsker at blive smurt i ansigtet/ørerne med den om morgenen, men den er vel ikke lige så effektiv som solcremen, eller?

Sidst, men ikke mindst:
Noget at drikke eller spise ved start og landing på flyveturen, skulle jo, efter sigende, være en god idé for at trykudligne. Men, er det kun børn med øreproblemer, som kan blive kede når flyet letter/lander, eller er det også børn uden øreproblemer? Bertram har – indtil nu – ikke haft problemer med ørene.

Endnu engang tak for dine råd og vejledning, og rigtig god sommer :-)

Sommerhilsner,
Maria.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder